Ajourhållning av lägenhetsregistret - Flerfamiljshus
Den här tjänsten kräver inloggningRegistrering av lägenheter i flerfamiljshus
Om din byggnad innehåller flera lägenheter måste samtliga registreras i lägenhetsregistret.
Varje lägenhet ska ha ett unikt lägenhetsnummer. Du hittar mer information om hur numreringen ska göras här (pdf Lantmäteriet).
- Ladda ner Excel-filen och fyll i uppgifterna.
- Du kan använda en (1) fil för alla lägenheter, men kontrollera att adressen är korrekt.
- Om byggnaden saknar adressplatser, måste du kontakta kommunen innan du skickar in listan.
- Varje entré med boende ska ha en egen unik adress.
- Skicka in listan senast en månad efter färdigställandet.
- Om du inte vill använda Excel-filen kan du i stället registrera lägenheterna manuellt i e-tjänsten.
- Observera att du då behöver skicka ett ärende per adress.
Se exempelbilderna och instruktionerna nedan för vägledning.
Mer information
- Adresser, lägenhetsregister och fastighetsinformation - Oskarshamns kommun
- Information om lägenhetsregistret, lägenhetsnummer och lägenhetsförteckning se Lägenhetsregistret - Lantmäteriet
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation (öppnas i nytt fönster)
