Här kan du, direkt via e-tjänsten, rapportera fel med kommunalt vatten och avlopp. Du kan även via denna e-tjänst rapportera översvämning eller upptäckt av stor vattenansamling.
Innan du rapporterar felet ska du kontrollera om problemet uppstått inne på fastigheten. Vid fel på vatten- och avloppsledningar inom tomten kontaktar du i första hand en VVS-firma. Upptäcker du fel utanför tomtgränsen rapporterar du detta genom e-tjänsten.
Du som bor i lägenhet ska i första hand kontakta din hyresvärd.
Är du drabbad av en översvämning i din källare ska du alltid kontakta ditt försäkringsbolag för skadebesiktning och sanering. Om du har kommunalt vatten och avlopp ska du även rapportera översvämningen genom denna e-tjänst.
Om du upptäcker fel på vatten- och avloppsledningar i gatumark, till exempel en vattenläcka, en täppt rännstensbrunn eller ett brunnslock som kommit ur sitt läge rapporterar du detta genom e-tjänsten.
Om du vill anmäla via telefon ringer du till Oskarshamns kommuns Servicecenter under kontorstid, 0491-880 00, servicecenter@oskarshamn.se.
Övriga tider sker akut felanmälan till följande telefonnummer 0470-176 60.
Mer information
Här kan du läsa mer om vatten och avlopp.
När du gör en anmälan registreras uppgifterna i ett datasystem och blir en allmän handling. Detta innebär att uppgifterna är offentliga och alla har rätt att ta del av dem.