Ajourhållning av lägenhetsregistret - Flerfamiljshus

Den här tjänsten kräver inloggning

Registrering av lägenheter i flerfamiljshus

Om din byggnad innehåller flera lägenheter måste samtliga registreras i lägenhetsregistret.
Varje lägenhet ska ha ett unikt lägenhetsnummer. Du hittar mer information om hur numreringen ska göras här (pdf Lantmäteriet).

  1. Ladda ner Excel-filen och fyll i uppgifterna.
    • Du kan använda en (1) fil för alla lägenheter, men kontrollera att adressen är korrekt.
    • Om byggnaden saknar adressplatser, måste du kontakta kommunen innan du skickar in listan.
    • Varje entré med boende ska ha en egen unik adress.
  2. Skicka in listan senast en månad efter färdigställandet.
  3. Om du inte vill använda Excel-filen kan du i stället registrera lägenheterna manuellt i e-tjänsten.
    • Observera att du då behöver skicka ett ärende per adress.

Se exempelbilderna och instruktionerna nedan för vägledning.

Mer information

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa